Kładki pieszo-rowerowe w systemie JPB-P

Przebudowa mostu, prace konserwacyjne czy po prostu rozbudowa infrastruktury miejskiej wiążą się z trudnościami dla rowerzystów i pieszych w swobodnym przemieszczaniu się po mieście. Praktycznym i sprawdzonym rozwiązaniem jest zastosowanie kładek pieszo-rowerowych.

Modułowe systemy przepraw to praktyczne, estetyczne i łatwe w montażu rozwiązania. Sprawdzą się wszędzie tam, gdzie niemożliwe (z powodów ekonomicznych czy zastałej infrastruktury) byłoby wykonanie wielokilometrowego objazdu. Szczególnie jeśli mówimy o potrzebach szczególnych użytkowników ruchu, jakimi są rowerzyści i piesi, którzy w celu zaspokojenia podstawowych potrzeb życiowych (pracy, edukacji, zakupów) muszą mieć możliwość szybkiego i bezpiecznego przemieszczenia się między dwoma punktami w mieście.

Zastosowanie kładek pieszo-rowerowych typu JPB-P

Kładki pieszo rowerowe typu JPB-P znajdują zastosowanie w tymczasowej lub półstałej przeprawie pieszo-rowerowej nad liniami kolejowymi, drogami, kanałami lub rzekami. Incydentalnie mogą być wykorzystane do przejazdu lekkiego pojazdu (np. pojazdu konserwującego). Zaletą panelowych mostów pieszo-rowerowych jest przede wszystkim łatwy montaż (nie wymaga użycia specjalistycznych dźwigów ani dużego placu budowy). Jest to szczególnie istotne w sytuacji awaryjnych, kiedy inwestorom zależy na jak najkrótszym czasie realizacji inwestycji mającej kluczowy wpływ na jakość życia obywateli.

Drugą zaletą tego rozwiązania jest duża rozpiętość przęseł budowlanych (do 7 m dla wybranych kategorii).

Charakterystyka techniczna kładki pieszo-rowerowej JPB-P

Elementy w systemie JPB-P cechują się następującymi parametrami: długość 3.048 m, szerokość 2 m, 2.5 m, 3 m; wysokość 1.8 m. Maksymalne wolne przęsło to 61 m. Dopuszczalne obciążenie wynosi do 5kN/m². Nawierzchnia mostu jest stalowa, z zabezpieczeniem antykorozyjnym, pokryta warstwą żywicy epoksydowej z powierzchnią antypoślizgową. Na indywidualne zamówienie klienta most może być uzupełniony o bariery (różne typy), wieże, schody, platformy oraz wzmocnienia zwiększające bezpieczeństwo i komfort użytkowania.

System JPB-P spełnia normy EUROCODE. Sprawdzi się zarówno w krótszych konstrukcjach (o dł. 12,2 m), jak i mostach o długości 61 metrów.

Przykłady wykorzystania systemów modułowych JPB-P

Specjalizująca się w systemach modułowych firma JPB-P Janson Bridging jest liderem w Europie w zakresie wynajmu modułowych mostów, promów, pontonów i przystani ro-ro. Inwestycje zrealizowane przez Janson Bridging można podziwiać nie tylko w rodzimej Holandii, ale między innymi w Polsce, Niemczech, Francji, Wielkiej Brytanii, Włoszech, Norwegii. Do zrealizowanych przez firmę projektów z wykorzystaniem systemów modułowych JPB-P należy m.in. urokliwa kładka pieszo-rowerowa w Bergen w Norwegii, składająca się z 53 modułów. Inny przykład to kładka pieszo-rowerowa w Oslo w Norwegii, która zastąpiła poprzednią przeprawę pieszo-rowerową przebiegającą nad drogą E6. W tym przypadku most został zamontowany na już istniejących podporach. Przykładem tymczasowego wykorzystania systemu JPB-P jest tymczasowy most panelowy dla pieszych w Rimini we Włoszech. Przeprawa powstała jako alternatywa dla przebudowywanego mostu drogowego.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *